marți, 10 noiembrie 2009

Muzica ce ne gâdila placut urechile


Si daca tot e toamna si daca tot muzica e cea care ne bantuie minte si sufletu facandu-ne mai inspirati, profit de ocazie ca sa scriu si eu cate ceva despre o persoana deosebita, un om super talentat care nu o data m-a facut sa visez cu melodiile sale.

Omul care a ales autostrazi in viata in loc de carari de vise, si alearga de atunci in peisaje nocturne, cu viteza sangelui sau, in ritm mai alert sau mai agale, dupa cum inima ii dicteaza si tot inima il indruma sa imparta cu noi aceasta simtire empatica si atat de .... subtila... nici nu simti cum te cuprinde, dar parca vrei si tu de maine sa alergi cu viteza sangelui tau, sa scapi de gandurile care te apasa cu usurinta lui...


E vorba de Mishu Calian, pe care cei studenti in Cluj si nu numai l-ati vazut adesea cantand in Trupa de Acoperire. Ei, uite asa am ajuns odata in Autograf, mai impinsa de la spate, mai una alta, dar nu am regretat! DELOC!

Prin fosta mea camera de camin auzeai numa Viteza Sangelui Meu, Scrum si Mitel... Oana era DJ-u pe atunci. Piesele astea mi-au intrat in piele parca si imi vine iar si iar sa le ascult, ba sa le imit si eu la chitara mea cand ma apuca talentu.

Oricum, a venit vacanta, am plecat cu Melodiile lui Mishu in Maramures... Imi mai aduceam aminte de serile prin Cluj, mai luam si eu chitara.. apoi am venit inapoi in Cluj tot cu ele, dar cu o evidenta la ascultarea lor mult mai .... tocita...

Pana intr-o seara, stand intr-o statie de bus, am luat in mana Adevarul de Seara, rasfoind asa pasiv, dau de un articol despre Mishu! Ce am citit? esentialul ceva de genu:

Citez "

Artistul este finalist al competiţiei „Battle of songs”, după ce, în urmă cu o săptămână, a câştigat titulatura de „Best Progressive Band”.

Muzician până în sânge, Mishu Călian adoarme şi se trezeşte cu chitara alături. Prima pe care a avut-o a furat-o de la o mătuşă, cu riscul să fie mustrat. Nu avea cu ce să exerseze la Clubul Copiilor, unde a învăţat noţiunile de bază ale instrumentului.

De atunci, a fost un veşnic autodidact. Cu urcuşuri şi coborâşuri, la fel ca în viaţă. Prima palmă primită din partea „sistemului” de promovare a artiştilor români l-a pus pe tuşă timp de patru ani. „Era prin 2.000, şi eram foarte dezamăgit de imposibilitatea de a te afirma”, îşi aminteşte Mishu Călian. A fost de-ajuns, însă, să regăsească într-un magazin de instrumente muzicale o clapă pe care şi-o dorea de mulţi ani, şi aşa s-a reapucat de cântat, în 2004. Prima experienţă „de trupă” a avut-o cu „Exclusiv”, după care au urmat serile solo de folk în Autograf." (sursa Adevarul de seara)

Eu, personal, abia astept sa am ocazia sa ma duc la concerte, va iau pe toti cu mine. Daca nu va place, imi asum riscu si va dau 4 beri pana ajungeti sa va placa. Ha Ha Ha, e imposibil sa nu va placa!


Si ca sa vedeti ca nu va mint, aveti aici cateva dintre piesele lui Mishu:

Asta e ..... preferata mea.....


Mishu Calian - Viteza Sangelui Meu

Apoi


Mishu & Tudor - Scrum (Acustic in Autograf)

Si apoi


Mihai Calian-Mitel

-ENJOY-


0 comentarii:

Trimiteți un comentariu